עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
היי,
שמי פז גרימברג, בת 23, במקור מחולון.
סטודנטית שנה ב' לניהול מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב.
מטמיעת מערכות מידע בחברת מתודה מחשבים בע"מ.
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
נושאים
ארכיון

כוח ההמונים

28/11/2018 18:01
Paz Grimberg
מיקור המונים

הארגוןהחליט שעליו להשתמש במיקור המונים לשם פיתוח הרובוטים.


מיקור המונים הואהפניה של ביצוע משימה או משימות, אשר לרוב היו מתבצעות בידי עובדי חברה או ארגון, לביצוע על ידי קהל גדול("המונים")


התפתחות רשתהאינטרנט מאפשרת פניה לקהל הרחב באופן זול ולצורך ביצוע פעולות פשוטות.

בעזרתמיקור ההמונים יכולה החברה להוזיל את העלויות באופן משמעותי ולהתקדם ע"י כךשבמקביל למשימות קיימות ישנן משימות חדשות. חברות וארגונים בד"כ פונים למיקורההמונים במצבים בהם חסר ידע פנימי בארגון או שקיים חוסר בכוח אדם.

 


על מנת לבצע תחזית לגבי סיכויי ההצלחה היחסית של שלושה מוצרים המיועדים לשוק מסוים, הייתי בוחרת בטכניקה המדרגת את המוצרים בעזרתאסימונים.

בטכניקה זו למעשה משתמשים בחוכמתההמונים ע"י כך שמחלקים ל"המון" (במקרה שלנו השוק המסויים) אסימונים,לא בהכרח מוחשיים, ועל ההמון לבצע חלוקה של אסימונים בין שלושת המוצרים.

חלוקת האסימונים בין המוצרים למעשה תיתןאינדיקציה בתעדוף של ההמון את המוצרים.



 

הסיכוניםבמימון סטארטאפ בשיטה של מימון המונים הם:

1.הונאות של מתחזים - לא תמיד ניתן לדעת האם המשקיע אכן מסוגל להשקיע.

2.ריבוי של משקיעים – עלול להוביל לחלוקת הקשב של מנהלי קבוצת הסטארטאפ בין המשקיעיםהרבים, דבר שיכול לפגום בפעילות השוטפת של הסטארטאפ ובמטרות העסקיות.

3."כסף קל" גורם לפזיזות – במידה וגיוס הכספים בשיטת מימון ההמונים הייתה יחסיתפשוטה כך שהתקבל סכום גדול של כסף במעט זמן, ייתכן מצב שבו ישנו ניהול פזיז שלהתקציב שיכול לגרום לתוצאות הפוכות מן הרצויות.

כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: